Generalforsamling Aalborg Biavlerforening |
|||
Tirsdag den 17. september 2024, kl. 19 i Infohuset |
|||
Dagsorden
1. Valg af dirigent 2. Beretning 3. Regnskab 4. Fastsættelse af kontingent 5. Indkomne forslag 6. Valg
|
|||
a. |
Valg af formand |
|
|
b. |
Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer: |
||
Afgår efter tur:
|
|||
c. |
Valg af suppleanter |
||
Afgår efter tur: |
Søren Dietz |
||
d. |
Valg af revisor |
||
Afgår efter tur: |
Knud Poulsen |
||
e. |
Valg af revisorsuppleant: |
||
Afgår efter tur: |
Johannes Svaneborg |
||
|
|
||
|
|||
8. Eventuelt |
|||
Eventuelle forslag til behandling på generalforsamlingen skal sendes til Marius Lorentzen, og skal være formanden i hænde senest den 19. september Tord Marius Lorentsen, Karen Mette Thorhauge og Niels Ørnbøl modtager ikke genvalg |
Ad punkt 1.
Formanden bød velkommen.
Johannes Svaneborg blev valgt som dirigent. Han konstaterede, at Generalforsamlingen var lovligt indkaldt og takkede for valget.
Formandens beretning ved generalforsamlingen 17. september 2024
Så er vi nået til 2024
Sommeren har været meget anderledes en den normalt er. Mine bier sværmede først en uge hen i juli hvilket er meget sent. Der faldt meget nedbør i perioder, men bierne fandt dog rimelig med honning.
Foreningen har nu 141 medlemmer fordelt på 110 DBF-medlemmer og 23 lokal medlemmer, mod sidste års 115 DBF-medlemmer og 23 lokal medlemmer.
Årets arrangementer:
7. november
Honning bedømmelse på Food collage.
Resultatet af bedømmelsen:
1: Knud Poulsen
2: Niels Ørnbøl
3: Lars Toop
4: Anders Bo Nielsen
5: Bent Lauritzen
En stor tak til Lise Holmgaard og Thomas Farsinsen som begge optrådte som kokke og dommere.
Der blev serveret en fantastisk 3-retters menu.
16. januar
Foredrag med den nye naturvejleder Mikkel Vestergaard Rørvig.
Han holdt et foredrag om: Indsatsen for insekter i Aalborg Kommune.
Aalborg Kommune vil fremover satse på at hjælpe de vilde bier.
27. februar
Pia, Karen og Søren kørte et kursus for nybegyndere i biavl.
Det var et godt kursus og deltagerne var generelt aktive hen over sommeren i skolebigården.
Vi håber at se den i skolebigården til næste år.
23. april
Skolebigården åbner.
Vinter tabene var ret store der var 3 familier der kom igennem vinteren.
Vi fik foræret en familie fra et medlem der stoppede som biavler.
Vi er nu oppe på 6-7 familier.
Honning udbyttet var ok
Sidste dag i skolebigården var 7. september.
En tak til dem der har passet skolebigården i løbet af året.
Også en tak til kaffe bryggerene og Johannes for at slæbte øl og sodavand derud.
Og ikke mindst en tak til dem der tog kage med til kaffen.
19. juni
Vi var på besøg hos Ivan Nielsen, og fik en gennemgang af hans biavl og dronninge avl.
En tak til kommunen for et godt samarbejde omkring infohuset og skolebigården.
Endnu en tak til Janne fordi hun igen i år arrangerede at der kunne købes billige glas. Også tak for indlæg til hjemmesiden.
En tak til bestyrelsen der gør et stort arbejde og gør det lettere at være formand.
Jeg stopper i år som formand. Jeg har siddet på posten i 11 år hvilket nok er for længe.
Niels Ørnbøl stopper også i år, han har været en meget stor hjælp for mig i min id som formand.
Også en tak til de mange medlemmer der altid møder op til arrangementerne og dermed gør dem til en god oplevelse.
Kasseren aflagde regnskabet, som blev godkendt.
Ingen ændringer af kontingentet
Ingen indkomne forslag
A. Valg af formand, Per Lund bliver foreslået. Har erfaring med foreningsarbejde flere steder fra. Enstemmigt valgt!
B. Valg af bestyrelsesmedlemmer. Rossana Scholes og Amy Roberts bliver foreslået. Begge enstemmigt valgt!
C. Valg af 1. Suppleant, Søren Dietz ønsker ikke genvalg. Jonas Pedersen bliver enstemmigt valgt!
D: Valg af revisor. Knud Poulsen og Marius Tord Lorentsen er valgt!
E: Valg af suppleant. Johannes Svaneborg fortsætter!
F: Valg af skolebigaardsudvalg. Andy Larsen starter som ny og det nuværende udvalg fortsætter!
Årets arbejde. Fremgår af formandens beretning.
Tales om, hvordan man som forening kan være mere udadvendt. Og måske tiltrække flere medlemmer God efterfølgende snak.
Efter konstituering
Formand: Per Lund
Næstformand:Børge Thomsen
Kasserer: Rossana Scholes
Sekretær: Pia Harder
Bestyrelsesmedlem: Amy Roberts